Direktlänk till inlägg 25 september 2012

Nygammal blogg.

Av Kattis L - 25 september 2012 17:27

Hello!Nu har jag bytt namn på min förra Tanzania blogg så att det är en Uganda blogg!Så, jag är alltså i Uganda i Kampala i Mutungu och började praktiken för en vecka sen.Det har hittills varit bra och lite långtråkigt stundvis, mest på grund av att det är svårt att bidra med egna initiativ då vi inte kan språket och normerna. Vi får finnaoss i att göra det vi blir ombedda och ibland finns det helt enkelt inget mer att göra än att vänta på nästa klient/patient. Vi har i alla fall sysslat med registrering av patienter och utdelning av medicin.Idag har jag fått vara med på rådgivningen, det var mycket givande.Språket är fortfarande ett hinder men jag har trevliga kollegor som översätter åt mig.Vi bor i en mysig stuga som har kök, ett sovrum, ett badrum och ett vardagrum. Vi trivs jätte bra sådet finns en chans att vi stannar kvar här resten av vistelsen. Josefine är också här (fast för tillfället på safari) och det är jätte kul! Hoppas hon har det bra och får se lite lejonoch zebror. Idag har jag köpt en gitarr. 300 000 ugsh kostade den, lätt värd det. Annars måste jag säga att det jag sett hittills av Uganda liknar Tanzania så jag hittar mig rätt snabbt här.Det som är mest problematiskt just nu är internet, men så var det ju där också.Nu önskar jag mig själv lycka till med att betala räkningar och fylla på mobilen med pengar...Ciaoo!

 
 
Ingen bild

Mor

25 september 2012 18:19

Det låter som om ni har det bra :) skönt att höra för en mamma. Här hemmma är det grått väder - typiskt höst. Jag antar att ni har varmt och skönt. Hur var forsränningen?

 
Ingen bild

Lotta

25 september 2012 18:52

Vad roligt att höra lite hur du har det :) många kramar till Dig. Var rädd om dig!

 
Ingen bild

Pia Byhlin

28 september 2012 19:15

Hej Kattis! Vad kul, Erik och jag följde din Tanzaniablogg så vi ser mer spänning fram emot att läsa Ugandabloggen! Hoppas att du får en riktigt givande praktik. Sköt om dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis L - 27 november 2012 18:39

Nu sitter jag coh skriver blogg inlägg i textdokument igen och jag inser att jag inte lagt upp något av de tidigare jag skrivit...Så de kommer nu i efterhand istället, bättre sent än aldrig?Jag sitter vid skype och hoppas på att Josefine ska komm onl...

Av Kattis L - 7 oktober 2012 18:52

Ny sitter jag och väntar på att mamma och/ eller Josefine ska komma in på Skype. Lite långtråkigt men värt väntan :) Markus har nu bokat sin biljett hit och kommer i november. Det ska bli jätte kul! Igår pratade jag med farmor :) det är kul att h...

Av Kattis L - 7 oktober 2012 18:36

Ny sitter jag och väntar på att mamma och/ eller Josefine ska komma in på Skype. Lite långtråkigt men värt väntan :) Markus har nu bokat sin biljett hit och kommer i november. Det ska bli jätte kul! Igår pratade jag med farmor :) det är kul att h...

Av Kattis L - 7 oktober 2012 18:36

Ny sitter jag och väntar på att mamma och/ eller Josefine ska komma in på Skype. Lite långtråkigt men värt väntan :) Markus har nu bokat sin biljett hit och kommer i november. Det ska bli jätte kul! Igår pratade jag med farmor :) det är kul att h...

Av Kattis L - 4 oktober 2012 17:06

26/9 -2012Så, igår lyckades jag göra några misslyckade försöka att skypa med mamma.Synd att internet inte fungerade, hade gära hört hur det är hemma i Sverige.I skrivande stud är JOsefine på safari och kommer hem om ca en timme, men när jag lägger up...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards