Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Kontonummer

Av Kattis L - 12 april 2010 09:57


Jag gör ett nytt försök idag med att komma in på min blogg.
Hoppas det fungerar!

Idag kommer Jessica tillbaka från sin safari, hoppas hon haft det bra.
Det är så tomt på hostelet! Just nu är det bara jag, Cara, Mishell, Grant+Andrea, Angela+Daniel.
Sen Anouj som är min nya rumskompis som är den jobbigaste människan jag träffat.


Jag försöker nu ladda upp en bild på en zebra, mini-stjärnans önskemål.Men jag måste tyvärr säga att det går mycket långsamt.
Det är så kul att läsa era komentarer. Känns bra att veta att det finns ett Sverige som väntar på mig!
Idag är det ensamt här i Tanzania. Men snart kommer Jessica tillbaka!


Detta kontonummer är nu till för Tak-pengarna. Alla som vill kan sätta in frivilligt belopp.

Kontonummer!
SEB 5380 02 295 36

 

Nu ska jag planera en lektion, hitta en kopieringsmaskin (förstå hur lyxigt sverige är där skolor har skrivare och kopieringsmaskiner, här skriver vi och läraren alla 24 brev som barnen ska ha för hand!!) men jag måste kopiera lite övningar.

Sen ska jag förhoppningsvis ha möte med Margret, sedan lektion.

Jag har saknat mina barn!


Hur går det för barnen på hammarbyskolan?


Igår visade vi bilder på våra familjer och vänner för varandra på hostelet. Jag kan med glad röst berätta att jag har 2+3 syskon och visa bilder från i julas. Visade en bild på mamma, Helena och Johanna vid julgranen och alla tyckte att min mamma lika gärna kunde vara min syster. Haha :P


Nu ska jag röra mig!


Puss och kram allihopa! Snart kommer jag hem. Bara 3 veckor kvar.

 
 
Ingen bild

Skådespelare 23 år

12 april 2010 23:57

Hej snygging! Nu har jag satt över 8811kr från Bona fhsk och 165,50kr från bandet indifferent som efter några års sparande nu slagit sönder spargrisen (gett den till Tuva och skänkt pengarna till Kili kids)! :D
Hoppas att det inte har regnat för mycket redan på bjälkarna och att pengarna som kommer in räcker för att taket ska bli verklighet. Du är bra du Kattis

 
Ingen bild

Tjejerna i klass 5

13 april 2010 09:14

Hej Kattis!
Spännande att läsa vad du har för dig. Hur mycket pengar har du fått in?
Det kommer lite pengar från oss snart. Kram

 
Ingen bild

mamma

13 april 2010 17:36

Hej min lilla dotter! Ser att du längtar hem lite :) du kan vara lugn - här hemma har det inte hänt något förutom att vi satt upp fel tapeter i vardagsrummet :) Jag är på jobbet, för sent som vanligt, och har kommit igång och träna ordentligt. Igår var jag och Anki på afro-dans - undrar om det var onda andar vi jagade bort. Iaf så har jag träningsvärk idag. Alla mina tankar om problem blir minimala när jag läser din blogg, det är nyttigt med perspektiv. Vi väntar och längtar tills du kommer hem. Pussar och kramar från mamma

 
Ingen bild

Helena

14 april 2010 09:08

Hahaha mamma din syster! Jag jobbar på min uppsats, det går bra men är rätt segt. Idag ska jag dock vara effektiv! Gud vad roligt det ska bli när du kommer hem, fast jag hoppas att du har kul där borta också. Men det är liksom två olika sorters kul. PUSS!

 
Ingen bild

Lillasyster J

14 april 2010 21:34

Nu tänkte jag också uppdatera lite om vad som händer i mitt liv eftersom jag såg att både Helena och mamma gjort det. Nu har jag sökt in till högskolan, det kändes väldigt vuxet haha. Det blir MDH för mig i höst med lite olika kurser. Skoj! Nu längtar vi som bara den till du kommer hem, ska bli så roligt! Men som Helena skrev så hoppas jag att du har det där borta, på andra sidan jordklotet också. Puss och kärlek

 
Ingen bild

supermamman och Johnnie

17 april 2010 08:07

Hej, här kommer en tanke från Sverige i total isolering då vulkanen på Island har utbrott och det har bildats ett askmoln över norra europa (det syns inte) som gör att inga plan kan lyfta. Så det är tur att din hemresa inte är nu :) Hoppas du har det bra och att barnen är snälla i skolan. Vi ses snart. Nu ska vi äta frukost pussar och kramar

 
Ingen bild

moster och småkusinerna

18 april 2010 09:42

Hej Kattis! Tack för att du delar med dig av ditt liv och dina händelser till oss här i Sverige! Vi tycke att du är så modig och så stark. Försök att äta upp dig mellan varven, det verkar som man lätt blir magsjuk, så ät allt vad du orkar när du kan! Vi vill hjälpa till med taket och barnen springer just nu omkring och sjunger - Vi ska hjälpa skolbarnen, vi ska hjälpa skolbarnen! Dom har hämtat sina spargrisar och sitter här i soffan och skramlar. Jag är nyss hemkommen från Cl-gården, där jag har varit med mina arbetskompisar. Det var superlyckat! En av mina arbetskompisar upplevde jag som den jobbigaste människa som jag har träffat, inte helt olikt dina känslor för din nya rumskompis. Nu när jag har lärt känna henne så tycker jag fortfarande hon är jobbig, men inte så farligt som innan. Jag tycker faktiskt om henne till och med. Det händer något när man lär känna en människa, man får mer överseende och förståelse. Hoppas att det känns bättre med med din nya rumskompis snart.
Alla här hemma hälsar Jimmy, Ayline och Jimmy.
VI LÄNGTAR EFTER DIG!

Kram Malena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis L - 27 november 2012 18:39

Nu sitter jag coh skriver blogg inlägg i textdokument igen och jag inser att jag inte lagt upp något av de tidigare jag skrivit...Så de kommer nu i efterhand istället, bättre sent än aldrig?Jag sitter vid skype och hoppas på att Josefine ska komm onl...

Av Kattis L - 7 oktober 2012 18:52

Ny sitter jag och väntar på att mamma och/ eller Josefine ska komma in på Skype. Lite långtråkigt men värt väntan :) Markus har nu bokat sin biljett hit och kommer i november. Det ska bli jätte kul! Igår pratade jag med farmor :) det är kul att h...

Av Kattis L - 7 oktober 2012 18:36

Ny sitter jag och väntar på att mamma och/ eller Josefine ska komma in på Skype. Lite långtråkigt men värt väntan :) Markus har nu bokat sin biljett hit och kommer i november. Det ska bli jätte kul! Igår pratade jag med farmor :) det är kul att h...

Av Kattis L - 7 oktober 2012 18:36

Ny sitter jag och väntar på att mamma och/ eller Josefine ska komma in på Skype. Lite långtråkigt men värt väntan :) Markus har nu bokat sin biljett hit och kommer i november. Det ska bli jätte kul! Igår pratade jag med farmor :) det är kul att h...

Av Kattis L - 4 oktober 2012 17:06

26/9 -2012Så, igår lyckades jag göra några misslyckade försöka att skypa med mamma.Synd att internet inte fungerade, hade gära hört hur det är hemma i Sverige.I skrivande stud är JOsefine på safari och kommer hem om ca en timme, men när jag lägger up...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards